مقاله مقاله .

مقاله

بازسازی ظروف تفلون

 مخازن کشتی ، تولید می شوند. پوششهای سازگار با بدن در آزمایشگاههای معتبر در سراسر جهان آنالیز شده و پس از تائید سازمان SGS  بر اساس استانداردهای سازمان غذا و داروی آمریکا FDA  به کشورهای مختلف صادر می شوند . بنابراین تولید کنندگان ظروف نچسب بایستی هنگام خرید مواد اولیه نچسب ، حتما از صحت و سلامت و نیز سازگار بودن با بدن مواد مطمئن شوند که این امر تنها با داشتن گواهینامه معتبر آنالیز و تائید سازمان SGS میسر است .

 


 بازسازی ظروف تفلون

چگونگی استفاده بهینه از ظروف نچسب

بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی، کلیه تولید کنندگان ظروف نچسب بایستی به اجبار گواهینامه استاندارد و مجوز بهداشت داشته باشند تا تولیدات آنها طبق استانداردهای مربوطه، پایش شده و مورد آزمون قرار گیرند . بر اساس  استاندارد، تولید کنندگان موظف هستند، دستورالعمل نگهداری از ظروف را بطور دقیق در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند ،چرا که رعایت این موارد موجب حفظ و دوام ظرف و نیز تضمین سلامت و بهداشت تغذیه در طبخ غذا خواهد بود . رعایت این نکان باعث عدم نیاز به بازسازی ظروف می شود.

 


بعنوان نمونه چند دستورالعمل مهم تا نیاز به بازسازی ظروف نباشد در زیر آورده شده است :

 


-    عدم استفاده از مواد شوینده قوی و اسکاچهای زبر و استفاده از قاشق های چوبی

 


-    عدم قرار دادن ظرف خالی روی منبع حرارتی

 


-    ظروف نچسب داغ را بلافاصله در آبسرد غوطه ور نکنید

 


بنابراین توصیه می شود هنگام خرید ظروف نچسب حتما از داشتن گواهینامه استاندارد  و مجوز بهداشت اطمینان حاصل نمائید چرا که داشتن استاندارد به منزله کنترل مواد اولیه، کنترل کیفیت ظروف هنگام تولید و نیز کنترل کیفیت نهائی ظروف تولید شده می باشد .

 


بازسازی ظروف از نوع نچسب را انجام ندهیم ؟

پوششهای نچسب استاندارد، علاوه بر اینکه مقاوم در برابر حرارت هستند ، در برابر اسیدها و بازها نیز مقاوم بوده و به سادگی خورده نمی شوند . اگر ظروف نچسب طبق دستورالعمل ارائه شده استاندارد مورد بهره برداری قرار گیرد به هیچ عنوان مضر نبوده و به دلیل سازگاری با بدن ، عاری از هرگونه مواد سمی و مضر ( مانند کادمیوم و سرب ) هستند و لذا هنگام طبخ غذا هیچگونه مهاجرت یونهای مضر به مواد غذائی وجود ندارد.

 


بنابراین تا زمانی که پوشش از ظرف جدا نشده  و کنده نشود، طبخ در ظرف هیچگونه خطری نداشته و لیکن به محض کندگی پوشش، بایستی ظرف تعویض شده و به هیچ عنوان بازسازی نشود .

 


بازسازی اصولی و دقیق ظروف نچسب مستلزم هزینه خیلی بالا بوده که به مراتب از خرید ظرف مشابه نو گران تر می شود ، چرا که برداشتن کامل پوشش داخلی و خارجی ظرف، فرآیند طولانی و هزینه بری داشته که در بسیاری از موارد به فیزیک ظرف نیز آسیب وارد می کند .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۳:۰۱ توسط:dmin موضوع: نظرات (0)