مقاله مقاله .

مقاله

انتخاب و خرید لوله هود و قطعات جانبی

وجود دارد یا خیر، تعداد اجاق های گاز موجود در آشپزخانه، تعداد دفعات پخت و پز، نوع و میزان مواد اولیه ای که برای پخت غذا مورد استفاده قرار می گیرد؛ نوع سیستم تهویه هوای موجود در محیط، توان مصرفی و راندمان کاری موتور فن دستگاه هود، سایز دریچه خروجی هوا که قرار است هوای مکش شده توسط هود از آن به فضای خارج منتقل گردد و ... همه و همه از جمله عواملی به شمار می روند که می تواند در تعیین سایز و اندازه قطر دهانه لوله هود و به دنبال در تعیین سایز تبدیل لوله هود بسیار موثر واقع شود. بنابراین می بایست برای خرید اینگونه از محصولات تمامی این موارد را مد نظر داشت و به دقت مورد بررسی قرار داد. علاوه بر این موارد، نکته دیگری نیز وجود دارد که توجه به آن در برخی مواقع بسیار مهم می باشد. به عنوان مثال تعبیه و جانمایی دستگاه هود در محیط های باز و بدون سرپوش، موجب می گردد تا انتخاب بیشتر به سمت گزینه هایی معطوف گردد مع از مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت برخوردار می باشند.

انتخاب و خرید لوله هود و قطعات جانبی

لوله هود از این قابلیت و مقاومت در برابر رطوبت برخوردار است. زیرا هوایی که از آشپزخانه به داخل هود مکش می شود و قرار است تا به وسیله لوله خرطومی هود به محیط خارج هدایت شود؛ دارای مقادیر قابل توجهی از رطوبت هوا نیز می باشد. بنابراین نیاز است تا جنس این محصول به گونه ای باشد تا در برابر لوله هود از مقاومت بالایی برخوردار باشد. به طور کلی تمام موارد و ویژگی هایی که برای لوله های خرطومی هور بیان می گردد در رابطه با قطعات جانبی این محصول مانند تبدیل لوله هود و ... نیز صدق می کند. به عنوان مثال جنس، وزن سبک، مقاومت بالا در برابر ضربه، مکان تولید گسترده در تعداد بالا در کمترین زمان ممکن، قیمت مناسب و مقرون به صرفه، امکان حمل ونقل و جابجایی آسان، بسته بندی و انبار کردن ساده در کوتاهترین زمان ممکن و ... همگی از جمله مزایای می باشد که می توان در کنار ویژگی های لوله خرطومی هود، برای تبدیل لوله هود نیز در نظر داشت.

با توجه به نمونه های متفاوتی که از لوله خرطومی هود در بازار وجود دارد می توان برای هر کدام نمونه های متفاوتی از تبدیل لوله هود را نیز استفاده نمود. به طور کلی دو نوع لوله هود طراحی و تولید می گردد. دسته اول نوع ساده ای از لوله هود می باشند که به بخش خروجی موتور هود متصل می شوند و با اتصال سر دیگر لوله به تبدیل هود و دریچه خروجی، هوای نامطبوع داخل آشپزخانه را به خارج منتقل می نماید.

در مقابل نوع دیگری از لوله فلکسی هود وجود دارد که علاوه بر مکش و انتقال هوا می تواند پس از انجام عملیاتی بر روی هوای داخل هود و جداسازی آلودگی ها، رطوبت و گرد و غبار از هوا، آن را دوباره به داخل محیط باز گرداند. در این حالت نیاز است تا از تبدیل لوله هود خاصی در قسمت اتصال به خروجی هود استفاده گردد. زیرا لوله خرطومی هود در این مورد تنها وظیفه انتقال و هدایت هوا را به عهده ندارد. بلکه عمل تصفیه هوا را نیز عهده دار می باشد. بنابراین می توان اینگونه بیان نمود که در این حالت دستگاه هود برای گردش هوای مطبوع، به نوعی عمل تهویه هوا را نیز انجام می دهد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۸:۴۵ توسط:dmin موضوع: نظرات (0)