مقاله مقاله .

مقاله

پارتیشن چیست؟

افزایش فضاهای بلا استفاده یک ساختمان نیز می‌شد. همچنین در صورتی که افراد نیاز به تغییر دکوراسیون داشتند به راحتی نمی‌توانستند جداسازی‌ها و بخش‌بندی‌های انجام شده با دیوار را تغییر دهند. پارتیشن‌ها، وسیله‌هایی هستند که برای بخش بندی و جداسازی بخش‌های مختلف یک ساختمان به کار برده می‌شوند. پارتیشن‌ها بسته به فضای مورد نظر می‌توانند در انواع مختلفی طراحی، تولید و اجرا شوند. پارتیشن‌ها در مقایسه با دیوارها مزایای بسیار زیادی دارند که این مزایا باعث شده پارتیشن بندی رواج بیشتری داشته باشد.

 


انواع مختلف پارتیشن‌ها

انواع مختلف پارتیشن‌ و اتاق شیشه ای در فضاها و ساختمان‌های مختلف قابل اجرا می‌باشد. با توجه به ماده و متریال استفاده شده در ساخت، پارتیشن‌ها به چند دسته مختلف تقسیم بندی می‌شوند. پارتیشن‌های شیشه‌ای، پارتیشن‌های فلزی، پارتیشن‌های چوبی و پارتیشن‌های ترکیبی، از جمله مهم‌ترین و رایج‌ترین نوع پارتیشن‌ها هستند. در ادامه مطلب توضیحات بیشتری در مورد پارتیشن شیشه ای آورده شده است.

 


انواع مختلف پارتیشن‌ها

پارتیشن شیشه ای چیست؟

پارتیشن شیشه ای نوعی از پارتیشن‌ مورد استفاده در ساختمان‌ها و ادارات است. متریال اصلی سازنده این نوع پارتیشن‌ها، شیشه است. پارتیشن‌های شیشه‌ای می‌توانند در اندازه‌ها و ابعاد مختلف طراحی، تولید و اجرا شوند. کارفرمایانی که قصد ایجاد محیط کاری پویا و در عین حال فعالی دارند، اغلب از پارتیشن شیشه ای برای بخش بندی ادارات و شرکت‌های خود استفاده می‌کنند.

 


انواع مختلف پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ای بسته به نوع شیشه و فریم آن به چند دسته مختلف تقسیم بندی می‌شود. افراد مختلف و کارفرمایان می‌توانند با توجه به متراژ مورد نظر خود و بودجه‌ای که در نظر دارند از انواع مختلف پارتیشن شیشه ای استفاده کنند.

 


پارتیشن‌های شیشه‌ای

همان‌طور که گفته شد، متریال اصلی پارتیشن شیشه ای ، شیشه است. در این نوع از پارتیشن‌ها علاوه بر شیشه از فریم‌های فلزی یا چوبی نیز استفاده می‌شود. پارتیشن‌های شیشه‌ای خود به سه دسته پارتیشن شیشه ای تک جداره، پارتیشن شیشه ای دوجداره و پارتیشن شیشه ای فریم لس تقسیم بندی می‌شوند.

 


 

 


پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره از یک لایه شیشه تشکیل شده‌اند و بیشتر جنبه تزیینی و بخش بندی دارند. در اغلب شرکت‌ها و ادارات از این نوع پارتیشن‌ها استفاده می‌شود. پارتیشن‌های شیشه‌ای تک جداره قیمت به‌صرفه‌تری نسبت به سایر پارتیشن‌ها دارند.

 


پارتیشن‌های شیشه‌ای دو جداره از دو لایه شیشه تشکیل می‌شوند. این نوع از پارتیشن‌ها به منظور عایق‌های حرارتی و صوتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع، این نوع از پارتیشن‌ها علاوه بر بخش بندی ساختمان و فضاهای مختلف از ورود یا خروج حرارت، سرما، روشنایی و صدا نیز جلوگیری می‌کنند. در اغلب شرکت‌ها و ادارات برای ایجاد حریم شخصی برای کارکنان و افزایش راندمان کاری و تمرکز کارکنان از این نوع پارتیشن‌ها استفاده می‌شود. این نوع از پارتیشن‌ها قیمت بالاتری نسبت به پارتیشن‌های تک جداره دارند. با چسباندن نوارهای حاشیه‌ای یا لوگوی شرکت و اداره بر روی پارتیشن شیشه ای می‌توان زیبایی فضای مورد نظر را دو برابر کرد.

 


پارتیشن‌های شیش استین گلس

شیشه استین گلاس به شیشه‌هایی گفته می‌شود که طرح و نقش متفاوت و زیبایی دارد. این شیشه‌ها در کارگاه‌های شیشه سازی تولید شده و طبق نقشه‌ای هنرمندانه توسط مفتول به یکدیگر متصل می‌شوند. طرح و رنگ‌های زیبای شیشه استین گلاس باعث شده تا این شیشه‌ها در بخش‌های مختلفی از یک ساختمان به کار برده شوند. پارتیشن‌هایی که با شیشه استین گلاس طراحی و تولید می‌شوند، از پرطرفدارترین پارتیشن‌ها هستند. شیشه استین گلاس علاوه بر انعکاس نور، زیبایی و جلوه خاصی به فضای مورد نظر می‌بخشد. پارتیشن‌های ساخته شده از شیشه استین گلاس در مکان‌هایی همچون رستوران‌ها، بانک‌ها و برخی از ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۵:۵۳ توسط:dmin موضوع: نظرات (0)