مقاله مقاله .

مقاله

مزایای استفاده از فلاشینگ نما

مانعی برای ورود نیروی باد و پیچش جزئی و در نهایت خرابی نمای ساختمان

افزایش جذابیت نمای ساختمان

پنهان کردن خرپای شیروانی

انواع فلاشینگ از نظر اجرا

مزایای استفاده از فلاشینگ نما

فلاشینگ نما نوع خارجی که در معرض دید است
این فلاشینگ که به طور مداوم در معرض تابش نور آفتاب، بارش برف و باران و رطوبت قرار دارد و معمولا به دور تا دور پشت بام و دیوار های حیاط کشده می شود.

فلاشینگ نما نوع داخلی که در دید ما نیست
این مدل فلاشینگ آبی را که به داخل دیوار وارد شده است را می گیرد و از طریق سوراخ های ریزی که دارد به سمت خارج دیوار هدایت می کند. بیشتر مورد استفاده برای بخش هایی می باشد که امکان نفوذ آب وجود دارد مانند برآمدگی بالای پنجره ها و درب های ورودی

دسته بندی فلاشینگ نما از نظر مکان موارد استفاده
فلاشینگ پنجره
این فلاشینگ را معمولا برای آب بندی و ایجاد یک لبه فلزی در بالای پنجره استفاده می کنند که علاوه بر زیبایی که در نمای پنجره ایجاد می کند باعث می شود که از ریزش برف و باران بر روی آن جلوگیری شود.

فلاشینگ پشت بام
این سازه که از ورق گالوانیزه ساخته می گردد معمولا به دور تا دور پشت بام کشیده می شود تا در برابر رطوبت و انواع بارش ها از لبه پشت بام محافظت کند.فلاشینگ دیوار

برای عایق بندی سطح بیرونی دیوار ها مورد استفاده قرار می گیرد اما این تنها مزیت آن نیست بلکه به عنوان یک نما زیبا نیز مورد پسند است.

نحوه نصب و اجرا فلاشینگ نما
برای بررسی تمامی نواحی نمای ساختمان که باید عایق بندی گردد نیاز به یک بازرسی است چرا که هر نمایی از هر متریالی که باشد ویژگی های خاص خود را دارد برای مثال قطعا عایق بندی نمای آجری و نمای فلزی ساختمان از هم متفاوت است. این کار از هر شخصی بر نمی آید و نیازمند دانش و تخصص خودش است. به همین منظور شرکت هایی در این زمینه فعالیت می کنند که طرح مورد نیاز شما را اجرا نمایند. اگر می خواهید که از ابتدا ساختمان خود را اصولی بسازید و از پرداخت هزینه های اضافی بپرهیزید پس همین الان برای نصب فلاشینگ ساختمان اقدام نمایید.

انواع فلاشینگ از نظر شکل ظاهری
فلاشینگ ها از نظر ظاهری به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند که در قسمت زیر به هر کدام از آنها اشاره خواهیم داشت.

فلاشینگ هلالی
این نوع از فلاشینگ از نظر شکل ظاهری به صورت هلالی است و علت نامگذاری این مصالح به نام هلالی هم به همین علت است.این مصالح به عنوان یک پوشش دهنده قوی برای شیروانی ها به حساب می آید و در ابعاد و ضخامت های مختلف با استفاده از ورق گالوانیزه قابل تولید هستند. همین مزیت این نوع از فلاشینگ ها را به یکی از پرکاربردترین نوع فلاشینگ های موجود در بازار تبدیل کرده است.

فلاشینگ پله دار
همانطور که از نام این مصالح مشخص است به صورت پله پله طراحی می شوند. این نوع از فلاشینگ ها در ابعاد و ضخامت های متفاوتی قابل تولید است و کاربرد اصلی آنها در نمای ساختمان ها است.

فلاشینگ آئینه ( نوع رومی)
این نوع از مصالح به دلیل متریالی که برای تولید آنها استفاده می شود عمدتا در سقف شیروانی ها قابل استفاده می باشند. این نوع از فلاشینگ ها به سبب ظاهری که دارند به ساختمان ها ظاهری منحصر به فرد می بخشند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۰:۳۵ توسط:dmin موضوع: نظرات (0)